پیمایش گروه‌بندی‌ها پیمایش گروه‌بندی‌ها

آخرین مطالب آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب پربیننده ترین مطالب

پرامتیازترین مطالب پرامتیازترین مطالب

وبلاگ وبلاگ

بازگشت

همیشه حق با مشتریست

این روزها صحبت از خدمات اینترنتی بانکداری الکترونیک در رسانه ها زیاد شنیده می شه بیلبردها وتبلیغات شهری  هم تبلیغات بسیاری از بانکها با جملاتی چون " بانک همیشه همراه شما " یا " بانک همیشه در دسترس " ویا جملاتی از این دست  وجود دارد با این حال این پرسش وجود داره آیا بین خدمات اینترنتی بانکها تفاوتی وجود داره یا خیر ، نحوه ارزیابی سرویس های الکترونیکی واینترنتی بانکها توسط مشتریان چگونه است  ؟ آیا بانکها به نیاز مشتریان توجه می کنند یا فقط به دلیل رقابت بین بانکها از این خدمات استفاده می کنند .

 

 

 

برخی از بانکهابا را ه اندازی سایت اینترنتی صرفا به ارایه چند مورد محدود از خدمات بانکی می پردازند گرچه صرف را ه اندازی چند سرویس محدود را نمی توان خدمات اینترنتی نامید اما معتقدند کیفیت در ارایه خدمات بانکی مهمترین اصل جذب مشتری است اما برخی بانکها این سیستم را بدون در نظر گرفتن  زیر ساختهای ارتباطی و سیستم های  نرم افزاری وسخت افزاری  سازمان در این راستا اقدام می کنند وبه عواقب کار یعنی رضایت مشتریان فکر نمی کتتد  در این بین استفاده از خدمات اینترنتی به علت سرعت کم ، قطعی مکرر مشکلاتی بوجود می آورد که باعث بی اعتمادی در بین مردم می شود  واکثر مردم بعد از استفا ده مستمر وعدم دریافت نتیجه مطلوب بی اعتماد شده وبرای انجام عملیات بانکی به صورت حضوری ومستقیم به بانک مراجعه می کنند چون به خدمات اینترنتی اطمینان نداشته وپاسخی دریافت نکرده اند .

بانک ما هم ظاهرا همه خدمات را اریه می کند ولی کیفیت آن خوب یا بد را مشتریان باید نظر بدهند  من همیشه فکر می کردم تعداد افراد ناراضی از سیستم ما کمه تا اینکه سیستم ارتباط مستقیم با مدیرعامل بانک را برای من  نصب کردند سوالاتی از این قبیل : جرا سیستم اینترنتی بانک همیشه قطع است ؟ چرا پس از پرداخت اقساط  مانده بدهی کم نشده ؟ چرا سرعت سیستم پایین است ؟ چرا صورت وضعیت حساب  نمایش داده نمی شود و......

درصورتی که هر وقت وارد سامانه اینترنتی می شدم می دیدم همه نوع خدماتی هست  پس چرا مشتریان شاکی هستند یا اگر این موارد را منعکس کنیم به مدیر عامل حتما حل می شود  

اما آیا این مشکلات به روابط عمومی هم مرتبط هست یا خیر برای من هم سوال است همیشه داخل شرح وظایف بانک می نویسند   استفاده از تکنولوژی روز وایجاد شرایط محیطی مطلوب ، قدرت پاسخگویی وتنویر افکار عمومی ، تکریم ارباب رجوع ، قدرت فرهنگ سازی از قابلیت های روابط عمومی پویا است  که از مهمترین این وظایف رسیدگی به شکایات ارباب رجوع یعنی شنیدن صدای مشتری وتلاش برای پیدا کردن علت نارضایتی وبرطرف کردن مشکلات آنها  می باشد تا با انتقال این موارد ونقاط ضعف به گوش مسوولان  نسبت به برطرف کردن مشکلات اقدام شود  اما با وجود اینکه روابط عمومی خود را مسوول می داند تمام تلاش خود را می کند تا صدای مشتریان را به گوش مدیران ارشد برساند ودر مقابل سازمان باتوجه به نیاز آنها نسبت به رفع نقاط ضعف اقدام کنند تا دیگر هیچ مشتری ناراضی نباشد وروزی رسد تا همه از خدمات اینترنتی استفاده کنند ودیگر  مشتری به شعبه مراجعه نکند  همانطوریکه در کشورهای دیگر در هر شعبه فقط یک پرسنل وجود دارد به امید آن روز 
ديدگاه ها
بازتاب URL :

هنوز نظری درج نشده است. درج اولین نظر