تازه های اخبار تازه های اخبار

با بررسی آمارهای شعب و عملکرد همکاران در آیتم های مختلف ارزیابی عملکرد، همچنین به منظور ارج نهادن به تلاشهای همکاران درشعب موفق و انتقال تجربیات آنان به سایر همکاران، با روسای پنج شعبه از شعب موفق بانک مسکن مدیریت شعب استان آذربایجان شرقی در 9 ماهه سال 1395 ، گفتگویی انجام یافته است

مصاحبه با روسای شعب موفق، در مدیریت شعب استان آذربایجان شرقی

با بررسی آمارهای شعب و عملکرد همکاران در آیتم های مختلف ارزیابی عملکرد، همچنین به منظور ارج نهادن به تلاشهای همکاران درشعب موفق و انتقال تجربیات آنان به سایر همکاران، با روسای پنج شعبه از شعب موفق بانک مسکن مدیریت شعب استان آذربایجان شرقی در 9 ماهه سال 1395 ، گفتگویی انجام یافته است

با بررسی آمارهای شعب و عملکرد همکاران در آیتمهای مختلف ارزیابی عملکرد، همچنین به منظور ارج نهادن به تلاشهای همکاران درشعب موفق و انتقال تجربیات آنان به سایر همکاران، با روسای پنج شعبه از شعب موفق بانک مسکن مدیریت شعب استان آذربایجان شرقی در 9 ماهه سال 1395 ، آقایان هوشنگ نورعینی، رییس شعبه هادی شهر، اکبر پورآقا، رییس شعبه شهید مطهری میانه، رضا بخشی رییس شعبه گلگشت تبریز، ایرج سراجیان رییس شعبه چهارراه لاله تبریز و تقی علی پور، رییس شعبه صوفیان، گفتگویی انجام یافته که به شرح زیر از نظرگرامیتان می گذرد:
سوال اول: خودتان را معرفی کرده و دلایل موفقیت شعبه را در 9 ماهه سال جاری بیان کنید؟
هوشنگ نورعینی، رییس شعبه هادی شهر:

اینجانب هوشنگ نورعینی رییس شعبه درجه 3هادیشهر هستم از دلایل موفقیت شعبه در 9 ماهه اول سال 95 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
 توجه به مشتریان به عنوان اولین اصل در وفادارسازی مشتریان و مسیولیت پذیری و نحوه برخورد کارکنان با مشتریان و ایجاد فضای همدلی و تعامل بین همکاران و برنامه ریزی منسجم و انجام به موقع درخواست های مشتریان، ارایه خدمات با سرعت و دقت و کاهش زمان ارایه خدمات و بر جسته نمودن مزایای رقابتی محصولات بانک و تشریح مزایای حساب برای مشتریان و اطلاع رسانی آن در بازار یابی داخلی و خارجی می توان نام برد. همچنین برقراری تعامل مؤثر و مثبت با تسهیلات گیرندگان و برنامه ریزی منظم در طول  9ماهه و هدفمند نمودن کلیه پرداختها(اضافه کار، پاداش و...) بر اساس آیتمهای تعریف شده در بخشهای مختلف را می‌توان نام برد.
اکبر پورآقا، رییس شعبه شهید مطهری میانه:
بنده اکبر پورآقا در اوایل سال 1386 با سمت کارشناس تجزیه و تحلیل روشها در استان البرز به خدمت در بانک مشغول و بعد از 8 سال کسب تجربه درکنار همکاران توانمند استان، با تقاضای خود به شعبه شهید مطهری میانه انتقال یافتم. از ابتدای ورود به شعبه سعی در  شناسایی نقاط قوت و ضعف شعبه نموده و ضمن توجه به خواسته های بحق همکاران،  روحیه همدلی و همسویی با اهداف سازمان  و این باور که تحقق خواسته های همکاران در گرو پیشرفت و تعالی سازمان می باشد و خود مستلزم تعامل مناسب با مشتریان و تامین رضایتمندی ایشان است را  تقویت نمودیم درنتیجه لطف خداوند و همراهی همکاران توام با برنامه ریزی هدفمند و همسو با اهداف سازمان و تلاش و پیگیری مستمر و تقویت باور شایسته سالاری در بین همکاران از طریق هدفمند نمودن کلیه پرداختیها  موجب توفیقات شعبه  در کلیه بخشهای بانکداری در زمان تصدی اینجانب گردید. 
رضا بخشی رییس شعبه گلگشت تبریز:
اینجانب رضا بخشی، از سال 78 به استخدام بانک مسکن در آمده ام و کار خود را از شعبه بازار شمس تبریزی شروع و پس از همکاری با شعب منجم تبریز ، مرکزی تبریز ، چهارراه لاله تبریز ،قطران تبریز، و شهرک پرواز نهایتا از ابتدای سال جاری ریاست شعبه گلگشت تبریز را عهده دار شدم و عواملی همچون یاری پروردگار متعال ،مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع ، تعامل با مشتریان قدیمی ، سعی و تلاش بی وقفه همکاران و حرکت در مسیر تحقق اهداف از پیش تعیین شده مدیریت با استفاده از رهنمودهای اولیای بانک باعث موفقیت شعبه در 9 ماهه سال جاری گشته است.

ایرج سراجیان تبریزی رییس شعبه چهارراه لاله تبریز:
اینجانب ایرج سراجیان تبریزی مسیول شعبه چهارراه لاله تبریز ، از تاریخ 7/9/1391 افتخار خدمت رسانی در این شعبه را دارم. از دلایل مهم موفقیت شعبه کار تیمی همراه با برنامه ریزی ، صبر و استقامت ، تشویق و اخلاق و ایجاد فضای صمیمی ، همدلی و همکاری بین کارکنان ، استفاده از تواناییهای بالقوه تک تک همکاران در جذب منابع و وصول مطالبات ، تفویض اختیار به کارکنان در چهارچوب مقررات بانک و ارتباط صحیح و نیاز سنجی و معرفی محصولات نوین و خدمات بانک به مشتریان را میتوان برشمرد.
تقی علی پور، رییس شعبه صوفیان:
اینجانب تقی علی پور ، رییس شعبه صوفیان هستم. تلاش گروهی کارکنان همراه با برنامه ریزی و پیگیری اهداف تعیین شده ، بر گزاری نشست های منظم ومستمر بازاریابی هدفمند منابع ، برقراری ارتباط و تعامل با مشتریان قدیمی ، شناسایی مشتریان جدید و استفاده از مشتریان قدیمی برای جذب مشتریان جدید ازجمله اقدامات شعبه برای کسب این موفقیت به شمار می رود و از همه مهمتر تعامل وراهنمایی های مدیر محترم شعب استان ومعا ونین محترم استان وروسای محترم دوایر مدیریت مخصوصا"در زمان درخواست مجوز صدور انواع ضمانتنامه های بانکی با مبالغ بیشتر که از حدود واختیارات این شعبه خارج می باشد در کوتاهترین زمان ممکن با صدور مجوز لازم شعبه را یاری نموده وباعث موفقیت این شعبه شده اند وجا دارد صمیمانه از زحمات وهمکاری لازم در این موارد از مدیر محترم  ومعاونین محترم مدیریت وسایر همکاران وعلی الخصوص از اعضای محترم کمسیون تشکر نموده وامید و امید وار این تعامل وهمکاری وراهنمایی هایلازم همچنان تداوم داشته باشد.
 سوال دوم: اهداف تعیین شده از طرف مدیریت، چه نقشی در موفقیت شعبه می تواند داشته باشد و آیا به این اهداف در 9 ماهه سال جاری دست یافته اید؟
هوشنگ نورعینی، رییس شعبه هادی شهر:

در راستای تعیین اهداف برای مدیریت از سوی بانک، مدیریت نیز نسبت به تعیین و اعلام هدف برای شعب در بخشهای مختلف عمل می نماید که این اهداف را می‌توان به عنوان چراغ راه تشبیه نمود که مسیر حرکت شعبه را مشخص می‌نماید، بررسی و کنترل حرکت شعبه در این مسیر و تحقق اهداف تعیین شده و ارزش گذاری آن باعث حساسیت همکاران و ایجاد انگیزه مضاعف در جهت نیل و تحقق اهداف تعیین شده می نماید. خوشبختانه ما توانستیم در 9 ماهه، اهداف خود را محقق سازیم.
اکبر پورآقا، رییس شعبه شهید مطهری میانه:
مطمینا"رهبری درست و مدبرانه،برنامه ریزی صحیح و منطقی، پیگیری مستمر و بازخورد مناسب، نیاز اصلی هر سازمان جهت رسیدن به تعالی است که خوشبختانه این مهم توسط مدیریت به نحو شایسته اعمال و به شعب تکلیف و تفویض می گردد و این همراهی، همسویی و راهنمایی دلسوزانه و بها دادن به شعب و همکاران ساعی، باعث دلگرمی همکاران و ایجاد انگیزه مضاعف جهت تلاش بیشتر در راستای اهداف بانک گردیده  به نحوی که همچون سنوات گذشته شعبه موفق به تحقق اهداف تعیین شده قبل از موعد گردید.
رضا بخشی رییس شعبه گلگشت تبریز:
بی تردید اهداف تعیین شده از طرف مدیریت نقش به سزایی در ایجاد انگیزه مضاعف در بین همکاران داشته و همچون نقشه راهی پیش روی همکاران قرار دارد که در این زمینه ضمن تفهیم اهداف تعیین شده مدیریت به تک تک همکاران و با برنامه ریزی و تلاش دسته جمعی و روحیه بالای تیمی در سایه عنایت الهی  توانسته ایم  اکثر اهداف تعیین شده در بخشهای مختلف را محقق سازیم به عنوان مثال شعبه گلگشت تبریز توانسته با مانده بیش از 339 میلیارد ریال و افزایش 66 درصدی منابع و کاهش 27 درصدی در مانده مطالبات در سال جاری نسبت به پایان سال 94 یکی از شعب برتر استان باشد.

ایرج سراجیان تبریزی رییس شعبه چهارراه لاله تبریز:
اهداف تعیین شده از مدیریت نقش مهمی در موفقیت شعبه ایفا می نماید. در واقع راهنمای ادامه مسیر حرکت شعبه بوده و عامل و انگیزه تشویق همکاران برای دستیایی به آن می باشد. شعبه با توکل بر خدا وایجاد همدلی وهمکاری بین کارنان توانسته است به این هدف نایل آید.
تقی علی پور، رییس شعبه صوفیان:
اهداف تعیین شده از سوی مدیر استان باعث ایجاد انگیزه مضاعف و تشویق همکاران شده و باعث می شود همکاران با تلاش وجدیت تمام ورقابت با سایر شعب نسب به دستیابی به تحقق اهداف تعیین شده مدیریت کوشا باشند و لازم به ذکر است این شعبه به تمامی اهداف تعیین شده توسط مدیر استان تا پایان آذرماه سالجاری دست یافته وپاداش هایی هم در یافت نموده است.
سوال سوم : درباره چالش هایی که در حوزه بازاریابی با آنها مواجه هستید توضییح دهید؟
هوشنگ نورعینی، رییس شعبه هادی شهر:

چالش بزرگ در بانکداری امروزی وجود رقبای زیاد می باشد که می توان با برنامه ریزی درست در برابر آنان فعالیت کنیم. مثلا مشخص نمودن بازارهای هدف و استفاده موثر از کلیه همکاران و ابزارهای در اختیار و هدایت کلیه همکاران به بازاریابی و شناسایی مشتریان و افزایش سهم آنها از محصولات بانک و تشریح مزایای انواع حسابها و تسهیلات و خدمات ارایه شده برای بازار هدف و تشکیل گروه برای بازاریابی بیرون شعبه با همکاری مدیریت و تشریح خدمات در بازاریابی‌ها و پیگیری بازاریابی‌های انجام شده و ارایه خدمات مشاوره ای و شناسایی نیازهای مشتریان و ارایه خدمات مورد نیاز آنان به نحو شایسته و مطلوب بر پایه ایجاد و گسترش وفاداری و رضایتمندی مشتریان از برنامه های بازاریابی شعبه بوده و خواهد بود.
اکبر پورآقا، رییس شعبه شهید مطهری میانه:
رقابت زمانی معنا پیدا می کند که ابزارها و اختیارات سازمانهای مختلف یکسان بوده و همه تابع ضوابط تعیین شده باشیم ، متاسفانه در حال حاضر برخی بانکها و موسسات مالی بصورت غیرعادلانه و تنها با استفاده از نرخ سود غیرمتعارف شرایط را برای بانکهای منضبط سخت نموده اند. با این وجود خوشبختانه شعبه توانست علیرغم وجود چالش فوق الذکر و کمبودهایی همچون ضعف دستگاههای کارتخوان تخصیصی به مشتریان و سیستمهای جزیره ای و... و صرفا" با تشکیل تیم همدل و همسو و برنامه ریزی صحیح و اجرای درست آن نه تنها در بین شعب استان بلکه درمقایسه با سایر بانکهای شهرستان نیز موفق عمل نماید.
رضا بخشی رییس شعبه گلگشت تبریز:
با توجه به یکسان سازی نرخ سود سپرده ها توسط بانک مرکزی و عدم رعایت این نرخها از سوی برخی از بانکها و موسسات مالی موجب شده تا برخی از مشتریان منابع خود را از بانک خارج نمایند که این موضوع یکی از مهمترین چالشهایی است که شعب بانک با آن مواجه هستند. لازم به ذکر است کاهش اوراق تخصیصی به حسابهای ممتاز با توجه به تغییر در نحوه محاسبه تعلق اوراق به حسابهای صندوق ممتاز نارضایتی مشتریان را به دنبال دارد.
ایرج سراجیان تبریزی رییس شعبه چهارراه لاله تبریز:
در حوزه بازاریابی شعبه و در مجموع بانک مسکن با چالش مهم عدم رعایت قوانین بانک مرکزی د ر خصوص نرخ پرداخت سود به سپرده ها از سوی بانکهای رقیب مواجه میباشد.چراکه تمام تلاش همکاران در حفظ مشتری با رعایت نکردن مساله فوق به نتیجه مطلوب نمی رسد. عدم پرداخت تسهیلات به دارندگان دستگاههای کارت خوان، عدم ارایه سریع انواع کارتخوان از جمله کارتخوان بی سیم به مشتریان هدف و ویژه ، عدم امکان واریز وجه حاصل از فروش واحدهای صندوق آباد در همان روز از محل سرفصل بدهکاران را میتوان از دیگر چالشهای شعبه ذکر کرد.

تقی علی پور، رییس شعبه صوفیان: 
با توجه به اینکه شهرستان صوفیان کلا فاقد سند مالکیت ثبتی می باشد لذا عملا پرداخت تسهیلات مسکن اعم از مشارکت مدنی وخرید خانه و افتتاح حسابهای صندوق پس انداز جوانان و پس انداز ساخت و صندوق پس انداز یکم وافتتاح حساب برای انبوه سازان در این شعبه مقدور نمی باشد واز اولیای محترم بانک تقا ضا داریم نمرات  و امتیازات تسهیلات را بر روی تعهدات ویا تسهیلاتی که در این شعبه مثل خرید خودرو واوازم خانگی مقدور می باشد لحاظ گردد و نمرات و اهداف حسابهای تعهدی نیز به حسابهای ممتاز لحاظ گردد ضمنا" کیفیت بد و معیوب بودن دستگاههای Posفروشگاهی شرکت ناواکو وعدم همکاری لازم نماینده شرکت پارسیان در این شهرستان  وتغییرات محاسبه تعلق اوراق به حساب صندوق ممتاز که از ابتدای سالجاری نارضایتی مشتریان را به دنبال داشته از جمله چالش های پیش روی شعبه در راستای دستیابی به اهداف می توان بیان کرد .
سوال چهارم: چه اقداماتی را در شعبه در خصوص مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع انجام می دهید؟
هوشنگ نورعینی، رییس شعبه هادی شهر:

تکریم ارباب رجوع و جلب رضایت مشتریان و گوش دادن و توجه نمودن به سخنان مشتری به عنوان اولین اصل در وفادارسازی مشتریان مورد توجه کارکنان شعبه قرار گرفته است. بازسازی شعبه با همکاری مدیریت محترم و زیباسازی فضای داخلی شعبه و محیط کاری مطالعه مداوم و مستمر بخشنامه ها و شرکت در دوره‌های آموزشی برگزار شده و بروز بودن اطلاعات جهت ارایه خدمت بهتر و مطلوبتر به مشتریان و ارسال هدایای مشخص برای مشتریان با هدف شعبه و مشایعت نمودن آنان و حفظ ارتباط مؤثر با مشتریان قدیمی و شرکت در مراسمات شادی و غم آنها از دیگر اقدمات انجام گرفته برای رضایتمندی مشتریان از طرف شعبه می‌باشد.
اکبر پورآقا، رییس شعبه شهید مطهری میانه:
دغدغه مشتری داشتن مهمترین عامل موفقیت در هر سازمانی است و خدمت به او از قدیمی ترین مساله برای سازمان می باشد و موفقیت روزافزون در هر فعالیتی ارتباط مستقیم با نحوه تعامل موثر با مشتریان خود داشته و ارایه خدمات مناسب به ایشان شاید بهترین عنصری باشد که رضایت وی را به دنبال خواهد داشت لذا شعبه ضمن توجه به این مهم و باعلم به اینکه مشتریان راضی مستعد تبدیل به مشتری وفادار بوده و خود مبلغی برای بانک هستند سعی نمود علیرغم داشتن کمبود پرسنل، تمام مشتریان را بعنوان مشتریان اصلی تلقی نموده  وخدمتی فراتر از انتظار مشتریان توام با دقت و سرعت بالا ارایه نماید.  بدیهی است با لحاظ این امر که مشتریان ویژه جایگاه و خدمات ویژه ای می طلبند علاوه بر ارایه خدمات ویژه رابطه ای دوستانه توام با رعایت اخلاق اداری و سازمانی با ایشان توسط کلیه همکاران برقرار می گردد.
رضا بخشی رییس شعبه گلگشت تبریز:
      برقراری رابطه دوستانه با مشتریان به منظور افزایش میل و رغبت آنان برای ادامه کار با بانک و شعبه، تسهیل و تسریع در انجام امور محوله، نهادینه کردن رویکرد مشتری مداری در تمامی کارکنان از طریق تشکیل جلسات بخشنامه خوانی و ارتقای سطح اطلاعات شغلی همکاران و توجه به نظم و انظباط و حسن برخورد و احساس مسولیت در برابر مشتریان از جمله اقدامات انجام یافته در این شعبه بوده بطوری که همکاران با تسلط بر بخشنامه ها نسبت به مشاوره های مورد نیاز مشتریان و سعی در بر آورد کردن نیازهای آنان می نمایند.

ایرج سراجیان تبریزی رییس شعبه چهارراه لاله تبریز:
در خصوص مشتری مداری باید ذکر نمایم که داشتن اخلاق خوش و دانش بالای کارکنان برای مشتریان جذابیت ایجاد مینماید.ایجاد میز مشاوره از سوی مسیولین شعبه جهت برطرف کردن به موقع ابهامات مشتریان ، توجه ویژه به مشتریان خرد ، هدفمند کردن پرداخت تسهیلات به مشتریان ، احترام و تکریم مشتری ، توجه به نیازهای معقول مشتریان ، انجام کارهای مشتریان با کمال ادب و دقت و سرعت در چهارچوب قوانین جاری بانک از اقدامات کلیه کارکنان این شعبه بوده است.
تقی علی پور، رییس شعبه صوفیان:
احترام به مشتریان و خواسته های مشتریان و انجام امورات مشتریان برتر در اسرع وقت ، اعزام تیم بازار یابی برای مذاکره با شرکتها و اشخاص حقیقی ، مذاکره با پیمانکاران و شرکتها در مورد صدور انواع ضمانتنامه های بانکی در کوتاهترین زمان ممکن و بیان مزایای حسابهای ممتاز  با بازدهی بالاترین نرخ سود به مشتریان و صدور مبلغ 75 میلیارد ضمانتنامه تا پایان آذر ماه سالجاری از جمله اقدامات این شعبه در خصوص مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع می باشد. 
سوال پنجم : نقش بانک مسکن را در رونق اقتصادی کشور و خروج از رکود اقتصادی چگونه ارزیابی می کنید؟
هوشنگ نورعینی، رییس شعبه هادی شهر:

با توجه به نقش مسکن به عنوان پیشران خروج از رکود و رونق اقتصادی، بانک مسکن با ابزاری قدرتمندش یعتی تسهیلات مسکن می‌تواند نقش به سزایی را ایفا نماید. با توجه به ارتباط 150 رشته به بخش مسکن و ساختمان و تغییرات بوجود آمده در فلسفه بانک به عنوان بانک تخصصی-توسعه‌ای و برگشت به ریل اصلی خود بانک می‌تواند با ارایه تسهیلات متنوع خرید و ساخت و استفاده از راهکارهای مناسب و با پیاده سازی مدلهای نوین در بخشهای خصوصی و ترکیبی از بازار پول و سرمایه باعث رونق بیشتر و رشد مناسب اقتصادی شود.
اکبر پورآقا، رییس شعبه شهید مطهری میانه:
همانگونه که مستحضرند مسکن فاکتور پیشرو در اقتصاد محسوب می شود و رونق آن می تواند موتور محرکه ای برای کل اقتصاد کشور باشد حال باتوجه به اینکه رکود مسکن به عمق بدنه تولید این بخش ورود کرده است و صنایع آن نیز با این رکود درگیر شده است که اثر تخریبی بیشتری دارد لذا تحریک تقاضا به منظور ایجاد رونق، بدون برنامه ریزی و در بازه کوتاه، مطمینا" با تورم همراه خواهد بود لذا به منظور جلوگیری از تورم کاذب ، بانک مسکن بعنوان تنها بانک تخصصی توسعه ای در این بخش وارد عمل شده و باهدف تحریک تقاضا و افزایش قدرت خرید برای تمام متقاضیان، نسبت به طراحی رژیم پس انداز که بهترین راه خانه دار شدن  برای متقاضیان این بخش کلیدی است اقدام نموده است به نحوی که با برنامه ریزی صورت پذیرفته تقاضا به تدریج وارد بازار شده و ضمن به حرکت درآمدن موتور اقتصادی کشور از افزایش کاذب قیمتها نیز جلوگیری بعمل می آید.
رضا بخشی رییس شعبه گلگشت تبریز:
بانک مسکن به عنوان یک بانک دولتی و تخصصی در امر مسکن با اجرای سیاستهای دولت در بخش مسکن از جمله اعطای تسهیلات ارزان قیمت به اقشار ضعیف و کم درآمد در قالب مسکن مهر و صندوق پس انداز یکم و .... نقش کلیدی ایفا می کند، علی ایحال برنامه ریزی و اتخاذ استراتژی مناسب در جهت جذب منابع و تخصیص بهینه و به هنگام منابع در حوزه مسکن باعث افزایش تقاضا و به تبع آن ایجاد تحرک در بازار مسکن کشور گشته و به لحاظ ارتباط زیر ساختی بسیاری از صنایع مرتبط با بازار مسکن باعث رونق ورشد اقتصادی کشور خواهد شد.

ایرج سراجیان تبریزی رییس شعبه چهارراه لاله تبریز:
بانک مسکن با افزایش سقف تسهیلات بدون سپرده برای حمایت از انبوه سازان ، مجتمع سازان و بالا بردن قدرت خرید مردم با افتتاح حسابهای پس انداز مسکن یکم ، پرداخت تسهیلات با نرخ پایین به این حسابها و با ایجاد و راه اندازی صندوقهای زمین و ساختمان سبب رونق در این بخش و به تبع آن خروج از رکود مسکن می شود.
تقی علی پور، رییس شعبه صوفیان:
بانک مسکن در رونق اقتصادی کشور نقش بسزایی دارد چنانچه رابطه سرمایه گذاری در بخش مسکن و تولید ناخالص داخلی کشور در 30 سال اخیر نشان میدهد سرمایه گذاری در بخش مسکن پیشرو وهم جهت با رکود و رونق اقتصاداست و یا میتوان اینطور بیان نمود اتخاذ سیاستهایی که باعث  رونق سرمایه گذاری در بخش مسکن می شود می تواند باعث ایجاد رونق اقتصادی شود چرا که بخش مسکن بطور مستقیم و غیر مستقیم بیش از100گروه شغلی را در کشورتامین می کند بخاطر این ارتباط گسترده بخش مسکن و ساختمان با سایر بخش های اقتصادی، باید انتظار داشت که با رونق صنعت ساختمان ، تقاضا برای محصولات و خدمات سایر بخشهای اقتصادی افزایش یابد و در نتیجه در کل اقتصاد نیز رونق ایجاد شود .
سوال ششم : آیا اطلاعات همکاران شعبه در زمینه بخش نامه ها و دستورالعمل ها کافی می باشد و چه برنامه هایی را در شعبه در این خصوص انجام می دهید؟
هوشنگ نورعینی، رییس شعبه هادی شهر:

بدون شک وجود همکاران با اطلاعات بانکی بالا و متعهد از عوامل موفقیت بانک می‌باشد، هرچقدر اطلاعات همکاران از دستورالعملها و بخشنامه ها بالا رود خدمات و محصولات بانک را به صورت صحیح و درست به مشتریان توضیح داده و باعث افزایش رضایتمندی و بالطبع جذب مشتری خواهد شد بعبارتی اگر همکار خودش محصول را باور نداشته باشد  چگونه می‌تواند آن را تبلیغ نماید. بالطبع تاجایی که امکان دارد باید نسبت به افزایش اطلاعات همکاران کلیه بخشها اقدام نمود. از برنامه های شعبه در این زمینه می توان به شرکت در جلسات بخشنامه خوانی و مطالعه مداوم و مستمر بخشنامه‌ها و به روز بودن اطلاعات و آگاهی کافی از محصولات بانک و کسب تحصیلات عالیه می‌باشد.
اکبر پورآقا، رییس شعبه شهید مطهری میانه:
مطمنا" انسان همواره نیازمند یادگیری و آموزش است لذا باعلم به این اصل و در راستای افزایش اطلاعات و تسلط همکاران به بخشنامه های بانک ضمن فراهم نمودن دسترسی سیستمی به دستورالعمل ها برای کلیه همکاران ، تمامی بخشنامه ها بصورت بروز در اختیار همکاران قرار گرفته و به منظور تسلط ایشان و تجزیه تحلیل بخشنامه ها، بصورت هفتگی جلسه بخشنامه خوانی با رویکرد بحث و بررسی بخشنامه ها  و مسایل مرتبط برگزار می گردد و خوشبختانه نتیجه آن در راهنمایی های ارایه شده توسط تک تک همکاران که منجر به رضایتمندی مشتریان می گردد مشهود می باشد.
رضا بخشی رییس شعبه گلگشت تبریز:
خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام گرفته در خصوص آموزش همکاران با اجرای دوره های آموزشی توسط اداره آموزش و برگزاری جلسات بخشنامه خوانی و تفهیم این نکته به همکاران که تسلط بر بخشنامه ها یکی از پایه های مشتری مداری بوده و همچنین با توجه به روحیه کنجکاوانه همکاران اطلاعات ایشان را در سطح بالایی قرارداده به طوری که تک تک آنان می توانند به عنوان یک مشاور بانکی در خدمت مشتریان باشند.

ایرج سراجیان تبریزی رییس شعبه چهارراه لاله تبریز:
اطلاعات همکاران شعبه در زمینه بخشنامه ها و دستورالعملهای بانک باید به روز بوده و همواره سعی بر افزایش آن باشد چرا که مسلط بودن همکاران در بخشنامه ها و آشنایی با خدمات برای ارایه به موقع مشتریان از عوامل اصلی موفقیت شعبه می باشد. برگزاری منظم جلسات بخشنامه خوانی در هر ماه و مطلع کردن همکاران از تمامی زوایای بخشنامه ها از برنامه های بنده می باشد.
تقی علی پور، رییس شعبه صوفیان:
با توجه به برگزاری جلسات عادی و بخشنامه خوانی های مستمر، اطلاعات کلیه همکاران نسب به بخشنامه ها دستورالعملهای صادره بانک در حد مطلوب می باشد و همچنان این روند به عنایت خداوند متعال ادامه خواهد داشت. در خاتمه از فرصت استفاده کرده و از مدیر شعب استان ، معاونین ، کلیه دوایر مدیریت وسایر همکاران صمیمانه تشکر می نمایم.

آخرین بروزرسانی 1395/11/10